reklama

Čínska strava robí zázraky

V priebehu rokov som pomíňala na rôzne pleťové vody a čistiace gély toľko peňazí, že by som zato snáď mohla ísť i na peknú dovolenku. Ale akosi nič nezaberalo. Avšak keď som sa po pár týždňoch pobytu v Číne pozrela lepšie do zrkadla, takmer som spadla z nôh. Vyrážky, s ktorými som bojovala snáď od začiatku puberty boli preč.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Hovorila som si, že to bude asi nejaký prechodný jav. Ale mesiace ubiehali a moja pleť bola stále krásne čistá a to až do môjho príchodu na Slovensko, kde netrvalo viac než tri - štyri dni a moje problémy boli späť. To som už začínala tušiť, že to bude asi stravou. Po návrate do Číny sa mi moja domnienka len potvrdila, kedže vyrážky do týždňa zmizli.

Po ďalšej návšteve Slovenska sa scénar opäť zopakoval, len s tým rozdielom, že mi všetci chválili štíhlu líniu. Kedže v Číne nemám osobnú váhu, ani som si nevšimla ako a kedy som schudla, hoci mi bolo nápadné, že oblečenie je v pase akési voľnejšie. Všetkých som uistila, že papám riadne a neraz sa prejem tak, že až chodiť nevládzem, kedže Číňania bežne navaria i zo 5 – 6 jedál, a keď sú narodeniny či sviatok a zíde sa viac ľudí, tak nezriedka i zo 15 – 20.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zhodou náhod som počas môjho pobytu na Slovensku zašla ku kozmetičke na úpravu obočia. Ako mi tak odhrnula ofinu z čela, len si povzdychla: “Nemáte ale dobrú pleť. Nechcete prísť na kozmetiku?” Ja som nato duchaplne odvetila, že to je stravou. Jej komentár ma však zarazil. “Aha takže u vás to takto funguje.”

No konieckoncov keď to takto funguje u mňa, tak snáď i u iných, a to je vlastne hlavný dôvod, prečo som sa rozhodla napísať tento blog.

Dlho som rozmýšľala, prečo má na mňa čínska strava take blahodárne účinky. A myslím, že som prišla veci na koreň.

V prvom rade Číňania jedia podstatne menej tukov, teda odhliadnúc od milovníkov Mc Donaldu a KFC, ktrorých je tu požehnane hlavne medzi mladšou generáciou. Bežne podávané jedlá sa síce niekedy topia v záplave oleja a Číňania si radi pochutia i na mastnom bôčiku, avšak inak jedia tukov veľmi málo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napríklad u nás tak populárne mliečne výrobky ako maslo, tvrdé a tavené syry či smotanu a sľahačku v čínskom supermarkete väčšinou nenájdete, a ak, tak jedine riadne predražené z dovozu. Stužené margaríny, či rôzne náhražky masla taktiež nie sú populárne.

Číňania jedia taktiež pomerne málo mäsa. Veľa takzvaných mäsových pokrmov totiž pozostáva z 80% zo zeleniny. Ľahko sa o tom presvedčíte pri návšteve potravín. Väčšina porcovaného mäsa sa pohybuje v rozmedzí 100 – 200 gramov, čo na uvarenie večere či obeda pre celú rodinu úplne postačuje.

Veľa tukov sa taktiež skrýva v rôznych zákuskoch, koláčikoch či tortách. Avšak Číňania na moje prekvapenie zákusky veľmi nezbožňujú. Zato je populárne si ako dezert dať kúsok melóna či iného ovocia. Veľmi obľúbené sú taktiež rôzne semienka, napríklad slnečnicové či tekvicové.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snáď najväčším prekvapením pre mňa bolo, že Číňania nejedia až tak veľa ryže ako som očakávala. Teda hlavne v reštaurácii ale aj počas sviatkov, keď je na stole väčšie množstvo jedál, sa ryža podáva iba na dosýtenie. V praxi to znamená, že keď ste už takmer plný, vám čašník donesie misku ryže. Neraz sa však stane, že ste už tak sýty, že si ryžu vôbec nedáte. To samozrejme, veľký vplyv na pleť nemá, ale zato vám to pomôže udržať štíhlu líniu J

Dôležitá je však aj úprava jedál, a to nielen doma pri varení, ale aj v potravinárskych závodoch. Na Slovensku síce polotovary ešte stále nie sú až také populárne ako na západe, ale zato jeme veľa spracovaných produktov ako napríklad mäsové výrobky (párky, salámy, šunky), rôzne paštéty v konzervách, ale i mliečne výrobky, ktoré neraz obsahujú rôzne taviace soli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Číňania, naopak, kupujú väčšinou všetko čerstvé, a tým pádom sa im do tela dostáva omnoho menej konzervačných látok, farbív, emulgátorov a pod.

Včšinou si kúpia kúsok mäsa, či rybu, a kopec čerstvej zeleniny, ktoré doma vo woku osmažia, a večera či obed je hotový. Mäsové či mliečne výrobky, prípadne rôzne pašteky či nátierky sa na jedálničku nevyskytujú, maximálne keď tak z času na čas klobása čínskeho typu. Veľmi populárne je tofu, avšak to si môžte kúpiť v obchode čerstvé, ešte sa z neho neraz parí. To isté platí o sójovom mlieku.

Pokiaľ sa už tiež roky boríte s problémami s pleťou, skúste sa stravovať podľa čínskych zásad. Samozrejme, neočakávam, že teraz všetci prejdú na čínsku stravu. Avšak skúste jesť hlavne čerstvé, nespracované potraviny, veľa zeleniny a skôr pomenej mäsa a namiesto zákusku si radšej dajte ovocie či semienka. Taktiež obmedzte prísun tukov. Pokiaľ ani do dvoch- troch týždňov nespozorujete žiadne zmeny na pleti, tak vaše problémy asi nebudú spôsobené zlým zložením stravy.

Ulrika Lejnarová

Ulrika Lejnarová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vždy som si priala vynájsť stroj, ktorý by mi umožnil cestovať do myslenia iných ľudí a vidieť svet ich očami. Pobyt v iných krajinách, no hlavne kontakty s cudzincami mi to do určitej miery umožnili. Nikdy by ma ale nenapadlo, že veci sa dajú vidieť tak rozdielne. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMoje články

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu