reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ulrika Lejnarová

Ulrika Lejnarová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vždy som si priala vynájsť stroj, ktorý by mi umožnil cestovať do myslenia iných ľudí a vidieť svet ich očami. Pobyt v iných krajinách, no hlavne kontakty s cudzincami mi to do určitej miery umožnili. Nikdy by ma ale nenapadlo, že veci sa dajú vidieť tak rozdielne. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMoje články

reklama

Moje články

Samovražda

Ulrika Lejnarová

Samovražda

Dnešná noc bola hrozná, po otrave jedlom som sa ráno zobúdzala celá dolámaná, s rozpáleným hrdlom od žalúdočnej kyseliny. Bolesť brucha ešte úple neustúpila, ale nakoniec som sa rozhodla, že radšej pôjdem na kurz čínštiny, hoci som si nevedela celkom predstaviť, ako budem s takým uboleným hrdlom rozprávať. Keď som po kratšej prechádzke konečne vošla do metra, opäť sa ma zmocnili mdloby. Napadlo ma, či by som radšej nemala ostať doma, čo ked cestou taká dehydratovaná, bez štipky energie v tele ešte niekde odpadnem?

  • 8. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 527x
  • 5
Keď nieto slov útechy

Ulrika Lejnarová

Keď nieto slov útechy

Sedí vedľa mňa za stolom a nesmelo sa na mňa usmieva. Dívam sa na ňu, na jej tmavé oči, na hlavu pokrytú čiernym závojom. Netuším, či mi bude rozumieť, avšak vidím, že by so mnou chcela rozprávať, a tak nadväzujem rozhovor. Pýtam sa jej, kde býva, či sa učí po švédsky a mnoho ďalších ”tradičných” otázok.

  • 29. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 957x
  • 0
Vyspelá demokracia začína u vyspelých voličov

Ulrika Lejnarová

Vyspelá demokracia začína u vyspelých voličov

Živo si pamätám, ako u nás v škôlke na stene visela zarámovaná fotografia Gustáva Husáka. Jedného dňa ju však zvesili a stena zívala prázdnotou. Onedlho tam umiestnili podobizeň iného pána a súdružka vychovávateľka zrazu chcela, aby sme ju oslovovali pani vychovávateľka. Už pár dní pred prvým májom som zo skrine vyťahovala biele papierové holubice a tešila sa ako pôjdeme na májový sprievod. Avšak prvý máj prišiel a holubica stále ležala na svojom mieste... Až postupom času mi dochádzalo, čo všetko sa vlastne v tie dni zmenilo, že to neboli iba fotografie prezidentov, či zrušenie oslovenia súdruh.

  • 22. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 652x
  • 41
Čarovné Filipíny, ostrov Bohol.

Ulrika Lejnarová

Čarovné Filipíny, ostrov Bohol.

Po ukašľanom lete v Pekingu a vyše mesiac trvajúcom zápale dýchacích ciest som si povedala, že už by trebalo zmenu vzduchu, a tak som zamierila na ”neďaleké” Filipíny.  Po štyroch hodinách letu nás uvítalo manilské letisko. Pri pohľade na mieste ceny, sme aj hneď zabudli na únavu z prebdenej noci. Čína je síce lacná, avšak  Filipíny ju v tomto smere rozhodne predčia ...

  • 19. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 613x
  • 4
Prečo novinári a úrady ignorujú znečistenie ovzdušia na Slovensku?

Ulrika Lejnarová

Prečo novinári a úrady ignorujú znečistenie ovzdušia na Slovensku?

Nechápem, prečo SME informuje o zlom ovzduší v Maďarsku, a to hneď vo viacerých článkoch, ale o tom, že máme katastrofálne ovzdušie na viacerých miestach na Slovensku, nikde nevidím ani zmienky. Je síce chválihodné písať o situácii v okolitých štátoch, avšak si myslím, že pre väčšinu občanov SR by bolo omnoho podstatnejšie sa dozvedieť pravdu o silne znečistenom ovzduší v niektorých slovenských mestách.

  • 12. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 473x
  • 10
reklama
Slovensko zahalené v smogu

Ulrika Lejnarová

Slovensko zahalené v smogu

Vo viacerých denníkoch sa objavili správy o katastrofálnej kvalite ovzdušia v Budapešti ako aj viacerých maďarských mestách. Od dnes budú po Budapešti môcť jazdiť v párnych dňoch iba autá s párnou poznávacou značkou a naopak v nepárnych dňoch iba autá s nepárnou ŠPZkou, a to až dokým sa nezlepší kvalita ovdušia. Okrem toho budú taktiež zakázané otvorené ohne. Podľa predpisov o životnom prostredí z roku 2008, takéto obmedzenia majú byť prijaté pokiaľ koncentrácia prachových častíc (PM10) prekročí hranicu 100 mikrogramov na meter kubický vzduchu počas dvoch po sebe nasledujucích dňoch.

  • 11. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 465x
  • 3
Čínska strava robí zázraky

Ulrika Lejnarová

Čínska strava robí zázraky

V priebehu rokov som pomíňala na rôzne pleťové vody a čistiace gély toľko peňazí, že by som zato snáď mohla ísť i na peknú dovolenku. Ale akosi nič nezaberalo. Avšak keď som sa po pár týždňoch pobytu v Číne pozrela lepšie do zrkadla, takmer som spadla z nôh. Vyrážky, s ktorými som bojovala snáď od začiatku puberty boli preč.

  • 6. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 773x
  • 7
O uctievaní predkov alebo prečo si Číňania prajú mužských potomkov

Ulrika Lejnarová

O uctievaní predkov alebo prečo si Číňania prajú mužských potomkov

Dlho som nechápala, prečo väčšina Číňanov túži po mužskom potomkovi. Jedným z dôvodov by mohlo byť zachovanie priezviska, kedže podobne ako u nás aj v Číne dostávajú deti priezvisko po otcovi. Toto vysvetlenie sa však nezdalo byť postačujúce, keďže túžba po synovi je v Číne podstatne silnejšia než v západnom svete

  • 2. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 802x
  • 11
Welcome to Bratislava

Ulrika Lejnarová

Welcome to Bratislava

Snáď každý, kto žil dlhšiu dobu v cudzine, vie, aký je to pocit, keď človek po pár mesiacoch opäť zavíta do rodného kraja. O necelý mesiac cestujem na Slovensko, teším sa už ako malé dieťa, veď som doma nebola od  Vianoc. Zároveň sa mi v mysli vynára moja minuloročná návšteva Slovenska, predovšetkým “nezabudnuteľné“ poobedie v Bratislave.

  • 20. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 044x
  • 32
Kto prvý hodí kameňom

Ulrika Lejnarová

Kto prvý hodí kameňom

Zinat (meno je pozmenené) bola pekná žena kyprejších tvarov, čosi po tridsiatke. V jej orieškovohnedých očiach plných vitality sa zčasu na čas mihol akýsi zvláštny šibalský výraz. Nalakované nechty, mejkap, perfektný účes či pekné oblečenie boli očividné známky toho, že jej jej zovňajšok nebol ukradnutý. Robila na mňa sympatický dojem a po pár týždňoch som si ju vcelku obľúbila. Jedného dňa sa však situácia zmenila.

  • 19. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 219x
  • 2
reklama
Princeznine narodeniny

Ulrika Lejnarová

Princeznine narodeniny

Dnes je vo Švédsku veľký deň. Kolegyne mi ráno v robote pripomenuli, že nesmieme zabudnúť vyvesiť zástavu. Nuž samozrejme že som sa čudovala, čo takého vyznamného sa dnes stalo. ”Korunná princezna Victoria ma dnes narodeniny.“

  • 15. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 468x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu